GEANNULEERD Bijeenkomst Leesclub Bibliotheek Margraten

11 februari 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

De leesclub leest en bespreekt de tweede donderdagmiddag van de maand een recent boek!

Samen boeken bespreken inspireert en levert een diepere leeservaring op. Boeken helpen ons onszelf en de wereld beter te begrijpen. De leesclub wordt verzorgd door Maria Kleijnen. Deelname is gratis. Van harte welkom om mee te lezen. Deze keer wordt het boek De onbevlekte van Erwin Mortier besproken.

De onbevlekte van Erwin Mortier

Deze roman vertelt het verhaal van een Vlaamse boerenfamilie in de eerste helft van de twintigste eeuw vanuit het perspectief van dochter Andrea. Hoofdfiguur is haar broer Marcel die dienst heeft genomen in het Vlaamse legioen dat aan de zijde van de SS in Rusland heeft gevochten waar hij in 1944 is gesneuveld. Zij roept een beeld op van karakter en leven van haar broer, onder meer aan de hand van brieven aan zijn familie. Tussen het verhaal over haar broer weeft Andrea het beeld van haar moeder. De beelden van broer en moeder zijn vaak ontroerend en doen de lezer deze mensen in hun volstrekte authenticiteit kennen.

Bekijk het boek in onze catalogus

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Overige bijeenkomsten van de Leesclub Margraten

11 maart 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Mathilde van Leïla Slimani besproken.

15 april 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Actrice van Anne Enright besproken.