Bijeenkomst Leesclub Bibliotheek Margraten

10 december 2020, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

De leesclub leest en bespreekt de tweede donderdagmiddag van de maand een recent boek!

Samen boeken bespreken inspireert en levert een diepere leeservaring op. Boeken helpen ons onszelf en de wereld beter te begrijpen. De leesclub wordt verzorgd door Maria Kleijnen. Deelname is gratis. Van harte welkom om mee te lezen. Deze keer wordt het boek Welkom in het rijk der zieken van Hanna Bervoets besproken.

Welkom in het rijk der zieken van Hanna Bervoets

Het boek kent twee verhaallijnen. In het ene deel, geschreven in de jij-vorm, wordt verteld hoe hoofdpersoon Clay na een bezoek aan een kinderboerderij besmet blijkt met het Q-koortsvermoeidheidssyndroom. Clay worstelt met de acceptatie van deze chronische aandoening en zoekt vergeefs naar verbetering of genezing. Langzamerhand raakt hij vervreemd van zijn omgeving, en op dat punt bevindt zich de andere verhaallijn, volledig geschreven in dialoogvorm: Clays tocht door het surreële Rijk der Zieken. Begeleid door zijn ‘gids’ Susan Sontag moet Clay in een pakhuis een lijf uitzoeken, dat hij vervolgens met zich mee moet dragen, wat te zwaar is, zodat hij op zoek moet naar een kar. De daaropvolgende zoektocht van kafkaëske proporties vormt een sterke metafoor voor het lot van een chronisch zieke in onze bureaucratische maatschappij.

Bekijk het boek in onze catalogus

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Overige bijeenkomsten van de Leesclub Margraten

14 januari 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek De paradox van geluk van Aminatta Forna besproken.

11 februari 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek De onbevlekte van Erwin Mortier besproken.

11 maart 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Mathilde van Leïla Slimani besproken.

15 april 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Actrice van Anne Enright besproken.