Diapresentatie over Ingendael en Bergse Heide

9 april 2020, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: Entree €3 en €1,50 voor bibliotheekleden

Eeuwenlang is Ingendael in gebruik geweest als veeteelt en landbouwgebied. Sinds 1996 is het niet meer in gebruik als zodanig en veranderd in een bijzonder natuurgebied.

Door het beheer met grote grazers is een open beekdallandschap ontstaan, waar de vrij meanderende Geul voor een aparte dynamiek zorgt. Aantrekkelijk voor allerlei zoogdieren, vogels, insecten en planten. Het aansluitende hellingbos en plateau van de Bergse Heide met diverse groeves, herbergt nog vele zeldzame en bijzondere planten en dieren.

Over dit alles gaat deze boeiende lezing van Jef Boosten, die jarenlang onderzoek in de natuur heeft gedaan en m.n. ook in dit mooie gebied.

Aanmelden gewenst via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Valkenburg.