Leesclub Bibliotheek Margraten

Gepubliceerd op: 4 september 2023 21:17

Hou je van lezen? Laat je je graag verrassen door boeken die je zelf niet zo gauw zou openslaan? Wil je je wat meer verdiepen in een boek, in de taal, het verhaal, de thema’s? En wil je hierover graag praten met andere leesliefhebbers? In onze leesclub onderzoeken we samen de literatuur in al haar facetten.

Onder leiding van Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en leesclubleider, gaan we samen in gesprek en wisselen we onze gedachten uit, we verdiepen onze leeservaring en doen nieuwe inzichten op. Want ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld en reikt zijn eigen leeservaring aan.

De leesclub leest ieder jaar acht recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. Deze boeken zijn te leen in de bibliotheek of als e-book via de onlinebibliotheek. Met het comfort abonnement krijg je toegang tot de hele e-book - en luisterboeken collectie van de onlinebibliotheek.

Wil je meer informatie over de leesclub? Mail dan naar Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

De boeken voor dit seizoen zijn:

15 september David Grossman Het leven speelt met mij
13 oktober Annie Ernaux De jaren
10 november Sacha Bronwasser Luister
8 december Javier Marías Berta Isla
12 januari Elif Shafak 10 min. 38 sec. in deze vreemde wereld
9 februari Gijs Wilbrink De beesten
8 maart Juli Zeh Onder buren
12 april Damon Galgut De belofte

Bekijk de bijeenkomsten van de Leesclub in onze agenda