Thema-avond ‘Slaap Kindje Slaap’

6 juni 2017, van 20:00 tot 22:15 | Bibliotheek Eijsden

Over: Gezonde slaap en slaapproblemen bij kinderen, 1-12 jaar. Je dochter heeft een periode, waarin ze maar niet in slaap kan vallen. Ze is bang voor de monsters bij het raam of van de geluiden die ze hoort... Of je zoon wordt iedere nacht wel 5x wakker en zegt dan dat hij dorst heeft, naar de wc moet, een boekje wil lezen, bij pappa & mamma in bed wil liggen... Of je dochter wordt 's ochtends al om half 6 wakker en is dan ook echt klaarwakker; terug naar bed gaan zit er dan niet meer in...

Deze situaties zorgen er niet alleen voor dat je kind overdag moe is, maar dat jij, je partner en andere gezinsleden waarschijnlijk ook te weinig slaap krijgen. Dat slaapgebrek kan na een tijdje zijn tol gaan eisen: je kind kan zich bijv. moeilijker concentreren op school, jij op je werk; het heeft een negatief effect op je humeur, waardoor jij vaker kortaf op anderen reageert en je kind hangerig, huilerig of juist erg druk is etc.
Deze thema-avond is speciaal bedoeld voor ouders van kinderen tussen 1-12 jaar.

Slaapproblemen komen vaak bij kinderen voor. Dat kan variëren van moeilijk in slaap komen, niet in het eigen bed willen slapen, ’s nachts vaak wakker worden tot regelmatig last hebben van nachtmerries of nachtelijke angstaanvallen en ’s ochtends heel vroeg uit bed komen. Tijdens de thema-avond legt opvoedcoach Joyce Akse uit welke oorzaken ten grondslag kunnen liggen aan slaapproblemen bij kinderen, aan welke basisvoorwaarden voldaan moet worden om goed te kunnen (leren) slapen en wat jij als ouder kunt doen om jouw kind beter te laten slapen. Ze geeft tijdens deze thema-avond enerzijds een schat aan informatie over slapen en slaapproblemen en anderzijds geeft ze vooral veel praktische adviezen, waarmee jij als ouder je kind weer lekker leert slapen. Naar aanleiding van deze adviezen leert je kind dus weer lekker te slapen, keert ’s nachts de rust bij jou in huis terug en zul je merken dat deze rust een positieve uitwerking heeft op het functioneren van jouw hele gezin.

Aanmelden doe je zo!

Aanmelden voor deze thema-avond kan op 2 manieren:
(1) Meld je aan bij de balie van bibliotheek Eijsden. Geef je contactgegevens door en laat weten met hoeveel personen je komt. óf
(2) Mail naar joyce@aksecoaching.nl, geef je naam, telefoonnummer en het aantal personen dat je wilt aanmelden door.
Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 2 juni 2017.

Contact

Voor vragen over de inhoud van deze thema-avond kun je Joyce Akse telefonisch (06-11107102) of via e-mail (joyce@aksecoaching.nl) bereiken.