Bijeenkomst contactgroep ‘Omgaan met Dementie’ voor mantelzorgers

7 september 2016, van 10:00 tot 11:30 | Bibliotheek Valkenburg

Bijeenkomst contactgroep ‘Omgaan met Dementie’ voor mantelzorgers

Deelname aan deze groep biedt u de mogelijkheid om ervaringen te delen met andere mantelzorgers die ook zorgen voor iemand met dementie. Partners, kinderen en andere mantelzorgers van dementerenden die thuis wonen en van dementerenden die opgenomen zijn, kunnen deelnemen.

Samen praten over hoe je om kunt gaan met alle veranderingen en met de bijbehorende emoties, kan veel steun geven. Advies aannemen van mensen die in een soortgelijke situatie zitten of daarin gezeten hebben, is soms makkelijker dan van iemand die er verder van af staat. Dus elkaar steunen, informeren en adviseren is het hoofddoel van deze groep. Het is ook vaak gewoon fijn om elkaar te zien, en gezellig samen een kop koffie te drinken.

De groep wordt begeleid door Yvonne van Rooij, mantelzorgconsulent van Steunpunt Mantelzorg Zuid. U kunt rekenen op deskundige informatie over o.a. het ziektebeeld dementie, omgang met gedrag van de dementerende, welke voorzieningen er zijn en hoe u ze kunt aanvragen.

De groep komt elke 1e woensdag van de maand bij elkaar tussen
10.00 en 11.30 uur in de groepsruimte van de Heuvellandbibliotheek aan het Berkelplein in Valkenburg aan de Geul. Deelname is kosteloos.

Voor meer informatie en aanmelding kunt u contact opnemen met Steunpunt Mantelzorg Zuid:

Tel: 043-3215046 (op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur)
E-mail: info@mantelzorgzuid.nl